Narrow your search
Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
Business flight simulator : bouw simulaties die organisaties laten vliegen
Author:
ISBN: 9789090379036 Year: 2024 Publisher: Franeker Management Academie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe wordt een organisatie echt datagedreven en nemen managers betere beslissingen? In dit boek betoogt Leo Kerklaan dat de Business Flight Simulator ? op basis van System Dynamics ? hiervoor de perfecte oplossing biedt. Het resultaat is een gekwantificeerde, op tijd gebaseerde, visuele simulatie die laat zien hoe de organisatie echt werkt.Dit geeft een nieuwe impuls aan het datagedreven werken, en daagt managers uit om te onderzoeken welke impact voorgenomen veranderingen hebben op de organisatie en zijn prestaties. De lezer vindt in het boek niet alleen theorie, maar ook concrete beschrijvingen van business flight simulators voor zowel de private als publieke sector. De voorbeelden zijn bedoeld om de lezer te stimuleren zelf aan de slag te gaan met deze methode.Business Flight Simulator biedt de lezer nieuwe tools voor het navigeren van organisaties in de hectische en dynamische wereld van vandaag. ? Dick Pouw, CEO ImplementatorDit is een boek dat je moet lezen als je effectiever met strategie aan de slag wilt! ? Martijn van Helvoirt, Schadeverzekeringen A.S.R.


Book
Spiekbriefjes voor topmanagers : alle modellen in EEN boek
Author:
ISBN: 9789491552045 Year: 2014 Publisher: Utrecht Kessels & Smit

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

U bent een topmanager, dus eigenlijk hebt u dit boek niet nodig. Toch wil je soms even kunnen spieken. Vlak voor een lastig functioneringsgesprek bijvoorbeeld. Of bij aanvang van een heisessie over de koers van je organisatie. En wat te doen als uw collega onverwacht vragen stelt over uw visie op leren en veranderen? Het goede nieuws is dat dit boek u vanaf nu snel uit de brand helpt. 'Spiekbriefjes voor topmanagers' geeft in vogelvlucht overzicht en inzicht op de belangrijkste managementmodellen. Geen ingewikkelde omschrijvingen en complexe redeneringen waardoor u door de bomen het bos niet meer ziet. Ieder spiekbriefje is kort, helder en overzichtelijk. U bent immers een topmanager en hebt aan een paar woorden al genoeg. Vanaf nu kunt u eindelijk tussen de bedrijven door spieken. Dit boek biedt:- De 90 belangrijkste managementmodellen op een rij. - Handvatten om snel aan het werk te gaan met vraagstukken als: strategie bepalen, leidinggeven, omgaan met verandering, investeren, leren, communiceren, innoveren en coachen.- Inzicht in de herkomst, werking en toepasbaarheid van deze 90 managementmodellen: u kunt direct aan de slag.- Antwoord op alle mogelijk lastige vragen die u even niet zag aankomen.Bron : http://www.managementboek.nl


Book
Verborgen orde : systeemmanagement van organisaties
Authors: ---
ISBN: 9789031350834 9789031396122 Year: 2007 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum


Book
David Easton : een systeemanalyse van het politieke leven
Author:
ISBN: 903343024X Year: 1993 Volume: 10 Publisher: Leuven Acco

Head First Design Patterns. A brain-friendly guide
Author:
ISBN: 9780596007126 0596007124 Year: 2014 Publisher: California O'Reilly Media

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1 Welcome to design patterns : an introduction 2 Keeping your objects in the know : the observer pattern 3 Decorating objects : the decorator pattern 4 Baking with OO goodness : the factory pattern 5 One of a kind objects : the Singleton pattern 6 Encapsulating invocation : the command pattern 7 Being adaptive : the adapter and facade patterns 8 Encapsulating algorithms : the template method pattern 9 Well-managed collections : the iterator and composite patterns 10 The state of things : the state pattern 11 Controlling object access : the proxy pattern 12 Patterns of patterns : compound patterns 13 Patterns in the real world : better living with patterns 14 App. : leftover patterns


Book
De Balanced Scorecard in de praktijk : een leidraad voor strategische prestatiemeting
Authors: ---
ISBN: 9062156398 9789062156399 Year: 1999 Publisher: Antwerpen Maklu

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek analyseren de auteurs hoe met behulp van het BSC-concept de missie, de doelstellingen en de strategie van de onderneming vertaald kunnen worden in prestatiemaatstaven. Ze reiken ideeën en ervaringen aan om in de praktijk een betere invulling aan de BSC te kunnen geven. Er wordt vooral aandacht geschonken aan nieuwe vormen van prestatiemeting op financieel vlak en op het vlak van integrale bedrijfsprocessen.Verder komt het meten van klanten- en personeelstevredenheid en het lerend en innovatief vermogen van de onderneming expliciet aan bod. Er wordt ook aandacht besteed aan het meten van de milieuprestaties van een onderneming. Het boek is ook doorweven met voorbeelden van indicatoren en implementaties van de BSC in diverse organisaties (industrie, dienstensector en non-profit).

Keywords

Arbeids- en organisatiepsychologie --- management. --- BSC (balanced scorecard) --- bedrijfsorganisatie --- Business policy --- prestatiemetingsystemen --- 65.01 --- management --- balanced scorecard --- innovatiemanagement --- prestatiemeting --- strategisch management --- value management --- 65.01 Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Methods and methodology. Theory and practice of organization --- (zie ook: bsc) --- #SBIB:316.334.2A552 --- #SBIB:35H202 --- #SBIB:001.HIVA --- #A9906A --- Orientation du personnel Personeelsorientatie --- Balanced scorecard Balanced scorecard --- Client Klant --- Mesure Maat --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- Contrôle Controle --- Appréciation des prestations du personnel Prestatiebeoordeling --- Valeurs (personnel) Waarden (personeel) --- Management (cas concrets) Concreet management --- Comportement psychologique du personnel Psychologisch gedrag van het personeel --- 658.012.123 --- AA / International- internationaal --- 650 --- Kwaliteitszorg --- Managers --- e070345.jpg --- Partijen en strategieën in de onderneming: scientific management, tijds- een bewegingsstudies, beoordelingstechnieken, Taylorisme, kwaliteitsmanagement --- Overheidsmanagement: prestatiemanagement --- Systeemanalyse binnen het bedrijf --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Scorecard --- Managementtechnieken --- Prestatiemetingen --- Prestatie-indicatoren --- Kritieke succesfactoren --- Value based management --- Klantentevredenheid --- Arbeidsvreugde --- Management. --- Prestatiemeting --- Prestatie-indicator --- Kritieke succesfactor


Book
Reinventing organizations
Author:
ISBN: 9789082347708 9082347709 Year: 2015 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Moderne organisaties lijken vast te zitten in een verouderd stelsel. Werknemers raken gedemotiveerd, ondernemers zoeken naar een ander soort management, vertrouwde modellen schieten tekort. Kunnen we op die manier eigenlijk nog wel verder?Het werk biedt hier een antwoord. Het laat zien hoe we aan het begin staan van een nieuw tijdperk. Daarin dragen belangrijke doorbraken bij aan een diepere voldoening voor management, medewerkers en klanten. Hoe breng je je eigen authenticiteit terug in je werk? Hoe eenvoudig kan een organisatie weer zijn? Wat kun je bereiken door met een gezamenlijk en breed gedragen doel te werken?Met een veelvoud aan praktijkvoorbeelden en inspirerende getuigenissen biedt Reinventing organizations een venster op de organisatie van de toekomst. Dit boek is een aanrader voor wie nieuwe manieren van werken en leven wil begrijpen en combineren. Een theoretische en praktische handleiding voor wie de kracht van vrijheid, vertrouwen en wendbaarheid optimaal wil benutten.Bron : http://www.lannoo.be

Keywords

Innovatie ; ondernemingen --- Management --- Businessmodellen --- Organisaties --- Toekomst. --- organisatiemodellen --- Sociology of organization --- Business policy --- bedrijfsbeleid --- Organizational change --- Social responsibility of business. --- Work --- Industries --- Management : creativiteit --- Innovatie --- Ondernemingen --- 650.012 --- Business --- Business and social problems --- Business enterprises --- Industrial sociology --- Social responsibility of business --- Work, Psychology of --- Corporate accountability --- Corporate responsibility --- Corporate social responsibility --- Corporations --- CSR (Corporate social responsibility) --- Social responsibility, Corporate --- Social responsibility of industry --- Business ethics --- Issues management --- Psychological aspects. --- Social aspects. --- Social aspects --- Social responsibility --- 098 Bedrijfskunde --- 366.4 --- innoveren --- Organisatiestructuren --- management --- personeelsbeleid --- Human resource management (HRM, personeelsbeleid) --- Changement Verandering --- Développement de l'organisation Organisatieontwikkeling --- Innovation Innovatie --- Analyse de système (management) Systeemanalyse (management) --- Innoveren --- 658/11 --- Leidinggeven --- ondernemingen --- BPB1605 --- Gestion --- Entreprise commerciale --- Gestion d'entreprise --- Innovatie; ondernemingen --- Organisatieleer --- Beheer --- Handelsonderneming --- Bedrijfsbeheer --- Psychological aspects --- Organizational effectiveness --- Employee participation --- Organizational behavior --- organisaties --- organisatieleer --- veranderen --- leidinggeven --- PXL-Central Office 2016 --- interne communicatie --- ondernemen --- innovatie --- Organisatieveranderingen --- Talenten --- Teams --- Teamontwikkeling --- Bedrijfspsychologie --- Organisatiecultuur --- Organisatiestructuur --- podnikové vedení --- διοίκηση επιχειρήσεων --- správa spoločnosti --- managementul afacerilor --- uprava podjetja --- Unternehmensführung --- immaniġġjar operazzjonali --- gestão de empresas --- driftsledelse --- gestión empresarial --- uzņēmuma pārvaldība --- upravljanje poduzećem --- управување претпријатија --- företagsförvaltning --- вођење послова предузећа --- bedrijfsbeheer --- business management --- zarządzanie przedsiębiorstwem --- įmonės valdymas --- menaxhim biznesi --- vállalkozás igazgatása --- ärijuhtimine --- бизнес управление --- yrityshallinto --- gestione d'impresa --- menaxhim i shoqërisë tregtare --- bendrovės administracija --- řízení společnosti --- administrarea companiei --- ettevõtte töökorraldus --- organización de la empresa --- podnikové řízení --- company administration --- strategia aziendale --- įmonės administracija --- менаџмент предузећа --- organisation d'entreprise --- Betriebsorganisation --- gestione aziendale --- uprava poduzeća --- įmonės vadovybė --- organizzazione aziendale --- uzņēmuma pārvalde --- įstaigos vadovybė --- organização da empresa --- трговинско предузеће --- impresa commerciale --- impriża tad-distribuzzjoni --- przedsiębiorstwo handlowe --- kaupallinen yritys --- distribution business --- трговско претпријатие --- kaubandusettevõte --- empresa comercial --- търговско предприятие --- odbytový podnik --- handelsvirksomhed --- activități de distribuție --- trgovsko podjetje --- biznes shpërndarjeje --- handelsföretag --- trgovačko poduzeće --- izplatītājuzņēmums --- podnikanie v distribúcii --- handelsonderneming --- prekybos įmonė --- εμπορική επιχείρηση --- kereskedelmi vállalkozás --- Handelsunternehmen --- commercial undertaking --- entreprise de distribution --- distributersko poduzeće --- distribučný podnik --- distribuční podnik --- distribution enterprise --- kereskedelmi vállalat --- myyntiyhtiö --- kaufmännisches Unternehmen --- empresa de distribución --- jakeluyhtiö --- distributionsvirksomhed --- претпријатие за дистрибуција на стоки и услуги --- obchodný podnik --- επιχείρηση διανομής --- întreprindere comercială --- kaufmännischer Betrieb --- distributionsföretag --- empresa de distribuição --- obchodní úsek --- distributiebedrijf --- întreprindere de distribuție --- impresa di distribuzione --- turustusettevõte --- sipërmarrje tregtare --- Vertriebsunternehmen --- ndërmarrje shpërndarjeje --- претпријатие за пласман на производи --- vahendusettevõte --- maniġment --- poslovodenje --- valdymas --- pārvaldība --- gestione --- johtaminen --- gestión --- ledning --- управување --- zarządzanie --- gestão --- beheer --- пословодство --- διαχείριση --- manažment --- menaxhim --- menedzsment --- управление --- menadžment --- juhtimine --- ledelse --- förvaltningssätt --- politica di gestione --- ledelsesform --- Betriebs- und Geschäftsleitung --- știința conducerii --- vállalat vezetése --- styring --- vedení --- forma de gestão --- раководење --- mode de gestion --- amministrazione d'impresa --- upravljanje --- poslovodstvo --- vadyba --- vadovavimas --- strategia di gestione --- vadovybė --- üzletvezetés --- řídicí aparát --- менаџмент --- piano di gestione --- Managementmethode --- direzione operativa --- wijze van beheer --- vezetés --- μάνατζμεντ --- 005.3 --- Organization theory --- organisatiemanagement --- veranderingsmanagement --- lyderystė --- ledarskap --- vezető szerep --- водеща роля --- Führung --- johtajuus --- liderança --- vodstvo --- leadership --- tmexxija --- capacités d’encadrement --- lederskab --- ηγεσία --- līderība --- capacități de conducere --- przywództwo --- vodenje --- liderazgo --- líderstvo --- leiderschap --- Onderneming --- Organisatieverandering --- Talent --- Team --- Leiderschap --- Overheidsbeleid --- gnó dáileacháin --- bainistíocht gnó --- Sociology of work --- Labour market --- bainistíocht --- verslo valdymas

Listing 1 - 7 of 7
Sort by